Ted Kaczynski a TSL

no responses

Pewnie wielu z Was zastanawia się co ma wspólnego jeden z amerykańskich terrorystów z naszym europejskim rynkiem TSL – śpieszę z wyjaśnieniem.

Theodore John Kaczynski, znany jako Ted Kaczynski oraz Unabomber przez ponad 18 lat terroryzował ludność cywilną U.S.A. wysyłając przesyłki z własnoręcznie wyprodukowanymi bombami. Robił to by zwrócono uwagę na jego manifest dotyczący społeczeństwa technologicznego. Napisał on w nim, że: „rewolucja przemysłowa zniszczyła więzi międzyludzkie, rozwój cywilizacyjny sprawił, że zatraciliśmy człowieczeństwo i staliśmy się więźniami technologii.”

Metody Kaczynskiego niewątpliwie zasługują na potępienie jednak jego wizjonerski manifest dał mi do myślenia nt. współczesnego rynku TSL i kierunku, w którym zmierza.

Od pewnego czasu widzimy wyraźną tendencję by wprowadzać w codziennej pracy spedytorów, dyspozytorów, zleceniodawców i kierowców zaawansowane rozwiązania technologiczne. Dostawcy oprogramowania do zarządzania transportem, rozliczania czasu pracy kierowców, tematyki czy giełd transportowych prześcigają się w dostarczaniu rozwiązań, które minimalizują pracę ludzi i stawiają na automatyzację procesów.

Już niedługo zleceniodawca po zaakceptowaniu sprzedaży dla swojego klienta, wprowadzi odpowiednią dyspozycję do swojego systemu. System ten w połączeniu z giełdą transportową wyśle propozycję zrealizowania przewozu do grupy odpowiadających kryteriom przewoźnikom, posiadającym wolne pojazdy w czasie i miejscu odpowiadającym załadunkowi. TMS przewoźnika na podstawie przedstawionych warunków, dostępnego czasu pracy kierowcy zaczytanego dzięki rozwiązaniom GPS, jego pozycji, kosztów realizacji zlecenia oszacowanych na podstawie trasy do pokonania, opłat drogowych, spalania, aktualnej ceny paliwa, podpowie spedytorowi by ten przyjął zlecenie, jako najbardziej optymalne. Po potwierdzeniu zlecenia dzięki EDI (ang. Electronic Data Interchange) znajdzie się ono w TMS-ie, po czym zostanie przesłane do kierowcy. Kierowca odczyta przyjęcie nowego zlecenia i na podstawie wytyczonej trasy rozpocznie realizację. Zleceniodawca przez cały czas będzie mógł na bieżąco podglądać lokalizację pojazdu realizującego jego zlecenie. Po rozładunku kierowca zeskanuje do systemu dokumenty przewozowe, które w kilka sekund trafią do zleceniodawcy w raz z fakturą za wykonaną usługę. Na koniec miesiąca otrzymamy pełen raport z efektywności naszej pracy, przychodów, kosztów, ewidencji czasu pracy kierowcy i co nam się jeszcze zamarzy.

Przy wykorzystaniu takiej technologii faktycznie jeden spedytor jest w stanie wykonać o wiele więcej pracy niż w standardowych warunkach. Otrzymuje on znacznie więcej informacji potrzebnych do podejmowania decyzji oraz eliminuje czas poświęcany na wpisywanie zleceń do systemów, giełd czy smsów do kierowcy z instrukcjami. Myślę, że taki spedytor jest w stanie nadzorować pracę nawet kilkukrotnie większej liczbie pojazdów, co rozwiązuje również problem z brakami kadrowymi wśród spedytorów.

Ale czy w praktyce rzeczywiście będzie to działać tak idealnie? Czy w tej całej automatyzacji nie zgubimy gdzieś czynnika ludzkiego? Każdy kto kiedyś pracował w branży transportowej wie, że czasami relacje międzyludzkie jakie zbudujemy dają nam największy efekt. W mojej pracy konflikty z partnerami były rozwiązywane dzięki zwykłej rozmowie, wysłuchaniu argumentów drugiej strony, zrozumieniu jej sytuacji i wspólnego opracowania rozwiązania. Podobnie ma się sytuacja w relacji z kierowcami. To oni są cały czas w biegu, walczą z czasem by zrealizować powierzone zlecenia. Czy samo zautomatyzowane przesyłanie informacji o kolejnych załadunkach i rozładunkach nie sprawi, że przestaniemy traktować kierowców jak członków naszego zespołu, a tylko jak punkty na mapie z GPS-u?! Czy spedytor w tym całym pędzie do najwyższej efektywności nie zapomni zadzwonić do kierowcy i tak po ludzku zapytać: „Cześć Krzychu, jak tam na trasie?”. Przy realizacji trudnych transportów najlepiej jest zadzwonić, opisać sytuację, zapytać jak kierowca to widzi, zaangażować kierowcę w planowanie, zamiast wysyłać mu „korytarzowanej” trasy do realizacji.

Era autonomicznych pojazdów jeszcze nie nastała, pamiętajmy o komunikacji H2H – Human to Human.

Absolutnie nie jestem przeciwnikiem nowych technologii. Osobiście nie wyobrażam sobie by pulpit mojego komputera nie synchronizował danych z moim telefonem oraz bym miał pozbyć się wszystkich aplikacji. Pragnę jedynie zwrócić Państwa uwagę, by w naszych firmach poświęcić tyle samo czasu na budowanie relacji międzyludzkich, co wdrażaniu nowych technologii. W dobie technologicznego szaleństwa często zdarza nam się zapomnieć, że najważniejszym zasobem w przedsiębiorstwach są ludzie. To oni odpowiedni zmotywowani są w stanie przenosić góry, bez oczekiwania na aktualizację oprogramowania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

avatar

Zapytaj lub zamów on-line


Klienci o nas


  • Firma Stan-Trans Oddział w Łodzi od wielu lat realizuje zamówienia naszej firmy w zakresie transportu Niemcy-Polska. Nasza współpraca układa się bardzo pomyślnie. Głównymi atutami firmy są terminowe doręczenia powierzonych ładunków, kompetentna obsługa i rzetelna informacja na każdym etapie realizacji zlecenia. Nie odnotowaliśmy problemów z dostarczaniem ładunków. Firma Stan-Trans zapewnia fachową obsługę od momentu przyjęcia zlecenia, aż do chwili dostarczenia ładunku. Dzięki naszej współpracy jesteśmy spokojni o terminowy i bezpieczny transport. Według naszej opinii firma Stan-Trans jest partnerem godnym zaufania.

  • Z firmą transportową Stan-Trans współpracujemy już ponad 8 lat i z przyjemnością informujemy, że jest to niezwykle profesjonalny i zaangażowany kooperant, na którego możemy zawsze liczyć. Nasza współpraca dotyczy organizacji transportu materiałów budowlanych oraz domów modułowych. Od początku współpracy został nam przypisany opiekun, który szybko i profesjonalnie reaguje na każde zapytanie dotyczące spedycji krajowej i międzynarodowej.

  • Oferty, które otrzymujemy są kompleksowe i atrakcyjne finansowo. Bardzo ważnym aspektem naszej współpracy jest także elastyczność firmy Stan-Trans w zakresie terminów. Zarówno koordynatorzy jak i kierowcy są bardzo pomocni w całym procesie organizacji transportu, co sprawia, że współpraca z firmą Stan-Trans przebiega bez najmniejszego problemu i w miłej atmosferze. Z całą pewnością będziemy kontynuować podjętą współpracę i z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Stan-Trans jako profesjonalnego, skutecznego i wyjątkowo zaangażowanego partnera.

  • Terminowość, fachowość, a przede wszystkim bezpieczeństwo to zalety z jakimi mamy do czynienia w codziennej współpracy . Wysoko wykwalifikowana kadra pracownicza, którą cechuje zaangażowanie we współpracę oraz staranność zawodowa pozwala nam na podejmowanie się trudnych wyzwań w zakresie realizacji transportów intermodalnych. Pro aktywne podchodzenie do mogących pojawić się problemów to gwarancja na jaką możecie Państwo liczyć podejmując współpracę z firmą STAN-TRANS. Możemy polecić firmę STAN-TRANS jako dobrego i wiarygodnego partnera oferującego wysoki poziom usług.

  • Komunikacja między naszymi firmami przebiega bez zarzutów. Reakcja na nasze zapytania jest natychmiastowa, a firma Stan-Trans dostosowuje się od krótkich terminów zleceń, którymi nie mogą sprostać inne firmy. Firmę Stan-Trans wyróżnia także miła i życzliwa obsługa, kierowcy są często chwaleni przez naszych klientów. Doświadczenie i wysoki poziom umiejętności prezentowanych przez pracowników Stan-Trans pozwala nam z całkowitym przekonaniem polecić tę firmę.

  • Pracowników firmy Stan-Trans cechuje wysoki stopień profesjonalizmu. Jako klient i potencjalny zleceniodawca zleceń przewozu, otrzymujemy bardzo szybko stawki frachtowe potrzebne do kalkulacji cenowych. Oferty cenowe przygotowywane są niezwykle starannie. Pracownicy firmy Stan-Trans zawsze starają się znaleźć odpowiedni samochód na intersującej nas trasie przewozu; zawsze służą radą, pomocą i dobrym rozwiązaniem.

  • Przebieg każdego zlecenia przewozu jest monitorowany aż do samego miejsca rozładunku. Jest to bardzo komfortowa sytuacja dla każdego klienta. Na każde zapytanie o stawkę frachtową lub dostępność auta kończy się wysyłaniem przez nas zlecenia przewozu. Cieszę się, że mamy możliwość współpracy z Osobami, które cechuje wysoka kultura osobista, profesjonalizm, otwarcie na potrzeby klienta i uczciwość.

  • Firmę Stan-Trans Wojciech Staniek charakteryzuje solidność i terminowość realizacji powierzonych zleceń transportowych, jak również wysoki poziom organizacyjny i doskonały kontakt z klientem dzięki czemu świadczone usługi są na wysokim poziomie.
    Z pełną odpowiedzialnością i bez zastrzeżeń możemy polecić firmę Stan-Trans Wojciech Staniek jako rzetelnego i profesjonalnego partnera w zakresie usług transportowych. Od momentu nawiązania współpracy zlecenia były realizowane sprawnie i solidnie. Standardy obowiązujące w firmie w pełni spełniają nasze oczekiwania