JAKOŚĆ W SPEDYCJI

no responses

Obserwuję branżę transportową od ponad 13 lat. Niestety zauważam, że w sporej części branży kuleje nie tylko poziom jakości obsługi klienta ale również elementarne zasady bezpieczeństwa. Jestem absolwentką Zarządzania Logistyka i Jakością. Od początku swojej kariery łączę ze sobą te dwie dziedziny, bo uważam je za nierozłączne. Już w 2011 roku wdrożyłam w firmie System Zarządzania Jakością wg ISO 9001:2015, bo uważam, że dobre wdrożony SZJ jest podstawą sukcesu każdej firmy.

Co zatem leży u podstaw sukcesu firmy spedycyjnej?

  1. KWALIFIKACJA I OCENA DOSTAWCÓW

Nie można świadczyć wysokiej jakości usług bez odpowiedniej kwalifikacji dostawców. Na czym powinna polegać kwalifikacja dostawcy w spedycji?

 

Wszystkich nowych dostawców należy dokładnie zweryfikować. Weryfikacji podlegają:

– Długość istnienia na rynku

– Wielkość firmy

– Opinie innych partnerów

– Ważność dokumentów założycielskich

– Rodzaj i ważność licencji na transport

– Zakres polisy ubezpieczeniowej – tutaj obserwuję najwięcej niedociągnięć. Przewoźnicy niestety nadal często sami nie mają do końca świadomości zakresu swojej polisy. Funkcjonują polisy ubezpieczeniowe, które nakładają obowiązek parkowania jedynie na parkingach strzeżonych tzn. ogrodzonych, monitorowanych, oświetlonych oraz posiadających szlaban zabezpieczający wjazd. Takich parkingów jest jak na lekarstwo. W przypadku kradzieży towaru na takim parkingu, przy takiej polisie, możemy zapomnieć o wypłacie odszkodowania.

 

Samo rozpoczęcie współpracy z danym podwykonawcom to nie wszystko. Bardzo ważna jest okresowa ocena dostawców, która powinna uwzględniać terminowość dostaw, poziom komunikacji, terminowość dostawy dokumentów, awaryjność, stopień spełniania indywidualnych wymogów,  itd.

 

Dopiero w ten sposób zbudowana baza podwykonawców stanowi solidny fundament oraz przewagę konkurencyjną spedycji.

 

  1. WYSOKI POZIOM OBSŁUGI KLIENTA

Niestety często obserwuję, że wysoki poziom obsługi klienta jest rozumiany jako co najwyżej byciem miłym w czasie rozmowy telefonicznej. Niestety jakość w transporcie to o wiele więcej.

 

Czego zatem oczekuje klient?

– przede wszystkim szybkiej reakcji na swoje zapotrzebowanie lub niestety powinnam powiedzieć w ogóle reakcji na swoje zapotrzebowanie! Niejednokrotnie spotkałam się z sytuacją gdzie klienci skarżyli się na brak jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony firmy spedycyjnej na swoje zapytanie. Po telefonie po 2 dniach, klient dowiadywał się, że zapytanie zostało przeanalizowane i niestety nie ma możliwości transportu. Ale co z poinformowaniem o tym klienta? Nie zapominajmy, że po drugiej stronie monitora siedzi człowiek, który chciałby wiedzieć czy jego zapytanie zostało przeczytane. Elementarna zatem czynnością powinna być szybka odpowiedź klientowi, że zapytanie zostało przeczytane i jest w trakcie sprawdzania.

– rzetelnej informacji na temat realizacji swojego zlecenia.

Pamiętajmy, że przewożony towar jest własnością klienta, który powinien być informowany o poszczególnych etapach transportu. „Towar został załadowany”, „towar dojedzie we wtorek na 16:00”, „towar został rozładowany” są niezbędnymi informacjami, które należy przekazać zlecającemu w przeciwnym razie nawet terminowo wykonana usługa może szybko zacząć wydawać się mało atrakcyjna  w porównaniu do firm, które zadbają również o właściwy poziom informacji.

– stałego kontaktu z osobą odpowiedzialna za realizację transportu

Transporty realizowane są 24/h. Jeśli rozładunek towaru planowany jest w godzinach wieczornych spedytor prowadzący transport musi być pod telefonem. Nierzadko w miejscu załadunku czy rozładunku powstają problemu komunikacyjne czy związane ze zmianami w ilości przewożonego towaru. Nieodebranie telefonu przez osobę prowadzącą w takiej sytuacji najprawdopodobniej zawiedzie zaufanie klienta, który najprawdopodobniej już do nas nie wróci.

 

  1. PROCEDURY

Standaryzacja jest podstawą procesów wykonawczych. Opracowanie i wdrożenie określonych reguł pozwala na utrzymywanie stałego poziomu jakości na każdym etapie działalności firmy.

Wskazuje pracownikom konkretną ścieżkę działania minimalizując tym samym działania niepożądane.

Jasno określony sposób działania, porządek w dokumentacji, nieskomplikowane instrukcje czy checklisty leżą u podstaw dobrze zarządzanej firmy.

 

  1. LUDZIE

Punkt ostatni ale wcale nie najmniej ważny. Dobrze wyszkolony personel, zarówno z umiejętności twardych jak i miękkich jest jednym z najważniejszych czynników w firmie. Braki w wiedzy spedytorów np. z przepisów prawa może kosztować firmę bardzo wiele a nawet najlepsze wiadomości przekazane z ust naburmuszonego przedstawiciela jakoś nie zachęcą do dalszego kontaktu.

Zadbajmy o wiedzę oraz świadomość naszych pracowników aby reprezentowali naszą firmę na poziomie, którego byśmy sobie życzyli.

 

Oczywiście czynników wpływających na sukces firmy spedycyjnej jest znacznie więcej chociażby strategia czy inwestycje jednak chciałam się skupić na w/w, ponieważ na co dzień obserwuję jak wielkie mają one znaczenie a są bardzo niedoceniane.

Zadbajmy o solidnych dostawców usług, jasne procedury, wiedzę i świadomość pracowników oraz właściwy poziom obsługi klienta a zobaczymy jak zadowolonych klientów oraz klientów z polecenia będzie przybywać co automatycznie zapewni nam sukces naszej spedycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

avatar

Zapytaj lub zamów on-line


Klienci o nas


  • Firma Stan-Trans Oddział w Łodzi od wielu lat realizuje zamówienia naszej firmy w zakresie transportu Niemcy-Polska. Nasza współpraca układa się bardzo pomyślnie. Głównymi atutami firmy są terminowe doręczenia powierzonych ładunków, kompetentna obsługa i rzetelna informacja na każdym etapie realizacji zlecenia. Nie odnotowaliśmy problemów z dostarczaniem ładunków. Firma Stan-Trans zapewnia fachową obsługę od momentu przyjęcia zlecenia, aż do chwili dostarczenia ładunku. Dzięki naszej współpracy jesteśmy spokojni o terminowy i bezpieczny transport. Według naszej opinii firma Stan-Trans jest partnerem godnym zaufania.

  • Z firmą transportową Stan-Trans współpracujemy już ponad 8 lat i z przyjemnością informujemy, że jest to niezwykle profesjonalny i zaangażowany kooperant, na którego możemy zawsze liczyć. Nasza współpraca dotyczy organizacji transportu materiałów budowlanych oraz domów modułowych. Od początku współpracy został nam przypisany opiekun, który szybko i profesjonalnie reaguje na każde zapytanie dotyczące spedycji krajowej i międzynarodowej.

  • Oferty, które otrzymujemy są kompleksowe i atrakcyjne finansowo. Bardzo ważnym aspektem naszej współpracy jest także elastyczność firmy Stan-Trans w zakresie terminów. Zarówno koordynatorzy jak i kierowcy są bardzo pomocni w całym procesie organizacji transportu, co sprawia, że współpraca z firmą Stan-Trans przebiega bez najmniejszego problemu i w miłej atmosferze. Z całą pewnością będziemy kontynuować podjętą współpracę i z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Stan-Trans jako profesjonalnego, skutecznego i wyjątkowo zaangażowanego partnera.

  • Terminowość, fachowość, a przede wszystkim bezpieczeństwo to zalety z jakimi mamy do czynienia w codziennej współpracy . Wysoko wykwalifikowana kadra pracownicza, którą cechuje zaangażowanie we współpracę oraz staranność zawodowa pozwala nam na podejmowanie się trudnych wyzwań w zakresie realizacji transportów intermodalnych. Pro aktywne podchodzenie do mogących pojawić się problemów to gwarancja na jaką możecie Państwo liczyć podejmując współpracę z firmą STAN-TRANS. Możemy polecić firmę STAN-TRANS jako dobrego i wiarygodnego partnera oferującego wysoki poziom usług.

  • Komunikacja między naszymi firmami przebiega bez zarzutów. Reakcja na nasze zapytania jest natychmiastowa, a firma Stan-Trans dostosowuje się od krótkich terminów zleceń, którymi nie mogą sprostać inne firmy. Firmę Stan-Trans wyróżnia także miła i życzliwa obsługa, kierowcy są często chwaleni przez naszych klientów. Doświadczenie i wysoki poziom umiejętności prezentowanych przez pracowników Stan-Trans pozwala nam z całkowitym przekonaniem polecić tę firmę.

  • Pracowników firmy Stan-Trans cechuje wysoki stopień profesjonalizmu. Jako klient i potencjalny zleceniodawca zleceń przewozu, otrzymujemy bardzo szybko stawki frachtowe potrzebne do kalkulacji cenowych. Oferty cenowe przygotowywane są niezwykle starannie. Pracownicy firmy Stan-Trans zawsze starają się znaleźć odpowiedni samochód na intersującej nas trasie przewozu; zawsze służą radą, pomocą i dobrym rozwiązaniem.

  • Przebieg każdego zlecenia przewozu jest monitorowany aż do samego miejsca rozładunku. Jest to bardzo komfortowa sytuacja dla każdego klienta. Na każde zapytanie o stawkę frachtową lub dostępność auta kończy się wysyłaniem przez nas zlecenia przewozu. Cieszę się, że mamy możliwość współpracy z Osobami, które cechuje wysoka kultura osobista, profesjonalizm, otwarcie na potrzeby klienta i uczciwość.

  • Firmę Stan-Trans Wojciech Staniek charakteryzuje solidność i terminowość realizacji powierzonych zleceń transportowych, jak również wysoki poziom organizacyjny i doskonały kontakt z klientem dzięki czemu świadczone usługi są na wysokim poziomie.
    Z pełną odpowiedzialnością i bez zastrzeżeń możemy polecić firmę Stan-Trans Wojciech Staniek jako rzetelnego i profesjonalnego partnera w zakresie usług transportowych. Od momentu nawiązania współpracy zlecenia były realizowane sprawnie i solidnie. Standardy obowiązujące w firmie w pełni spełniają nasze oczekiwania